vineri, 28 iunie 2013

Mini-pizza pentru copii

Al meu Gabriel nu voia să mănânce pizza până când s-a pus să „citească” într-o carte de bucate unde a văzut pizza. De atunci m-a stricat de cap cu pizza până când am decis că joia e zi de pizza.

Ingrediente:

Aluat de pizza (Aici am scris detailat despre aluatul de pizza)

Sos:

1 ceapă mică
1 cățel de usturoi
1 conservă de roșii (sau 3-4 roșii)
sare și piper

Topping:

Ardei gras roșu
Măsline
Brânză
șuncă
Cremvurști

Preparare:

Facem aluatul și îl lăsăm la dospit. Între timp facem sosul:
Într-o cratiță punem ceapa tăiată mărunt, roșiile, sarea, piperul și usturoiul pisat.
Lăsăm să fiarbă la foc mic timp de 15 minute, apoi lăsăm la răcit.
Tăiem toate celelalte ingrediente în bucăți, felii de tot felul de dimensiuni și forme. Apoi trecem la treabă:
În acest moment e indicat să ne luăm copiii cu noi pentru că o să le facă plăcere și mai ales vor mânca cu poftă.
Luăm mici grămăjoare de aluat pe care îl întindem în ce forme reușim. Dacă ai trei ani o să-ți iasă un cerc în formă de pisică. Întindem 1-2 linguri de sos, apoi punem celelalte ingrediente după bunul plac.
Puteți face ceas, pisici sau orice vă mai trece prin minte. Cei mici vor fi încântați.
Punem în tavă și dăm la cuptor la foc mare timp de 5 minute. Blatul iese pufos și moale.

Sfat: 

Eu am descoperit că dacă țin copiii cu mine în bucătărie sunt mult mai încântați de mâncare, pentru că e făcută cu mânuțele lor și mănâncă mai cu poftă. Cu riscul de a fi acuzată că îmi exploatez copiii  în bucătărie, că îi pun la lucru sau mai știu eu ce, sunt mult mai liniștită când îi știu lângă mine și nu la televizor sau mai știu eu pe unde. Așa că luați-vă copiii în bucătărie și lăsați-i să vă ajute! Mai târziu vă vor fi recunoscători!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu