duminică, 15 septembrie 2013

Zacusca

Săptămâna aceasta a fost una groaznică pentru noi. De ce? Pentru că soțul meu a trebuit să meargă la niște cursuri la Sibiu. Aceste cursuri durează două săptămâni și cred că sunt menite să testeze răbdarea mamelor care sunt întrebate de 100 de ori pe zi: „Unde e tati meu?” „De ce nu vine acasă?” și multe alte întrebări la care orice ai răspunde, copilul tot nu e mulțumit, pentru că el știe doar un lucru: îi e dor de tatăl de care nu a fost despărțit niciodată mai mult de o noapte și de care nu se poate lipsi.
Am încercat să le fac toate „poftele” pentru a uita de absența mult iubitului părinte, dar de fiecare dată când făceam ceva dulce sau ceva de mâncare îmi spuneau că trebuie să-i păstrez și lui tati care vine diseară.
Deși am fost singură acasă, doar cu copiii, am avut o groază de timp. Parcă mult mai mult ca atunci când suntem toți acasă și o poftă de lucru mult mai mare, deși, cu o săptămână înainte credeam contrariul.
Într-una din zile am refăcut zacusca, nu de alta, dar cele 35 de borcane de acum 3 săptămâni s-au cam înjumătățit. Până anul acesta copiii nici nu voiau să audă de zacuscă, iar acum nu se mai satură. Deși eram doar eu și copiii acasă și mai sunt și gravidă în 4 luni m-am încumetat să o fac. Și nu m-am obosit așa tare precum mă așteptam.

Ingrediente:

5 kg vinete
5 kg gogoșari
1,5 kg ceapă
1,5 l ulei
1,5 l bulion
sare, piper boabe, foi de dafin.

Preparare:

Coacem vinetele, le curățim și le lăsăm la scurs, apoi le dăm prin masina de tocat. Nu uitați să le gustați când le curățați pentru că se pot strecura vinete amare și stricați toată treaba!
Curățim gogosarul și ceapa. Ceapa o punem la fiert timp de 20-25 de minute, apoi o dăm prim mașina de tocat. Gogoșarul îl dăm prin mașina de tocat.
Punem ceapa la fiert în 1/2 l ulei timp de 1 oră. Eu am lăsat-o la cuptor și a fost perfect.
Gogoșarii, de asemenea îi punem la fiert în restul de ulei timp de 1 oră după care le amestecăm toate:
ceapa, vinetele, bulionul, sare, piper si foi de dafin.
Lăsăm la fiert încă o oră după care punem zacusca în borcane, punem capace,sau celofan, după caz și fierbem în bain-marie timp de 30 de minute.
Din aceste cantități mi-au ieșit 11 borcane de 800 și un bol pentru degustat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu