luni, 30 septembrie 2013

Tocăniță de cartofi cu slănină și cârnaț afumat

 Acum fix un an am decis să-mi fac și eu un blog. După ce am văzut o mulțime de bloguri cu diferite teme, ideea m-a atras și pe mine și am vrut și eu. La început nu am fost decisă în privința temei, dar sincer, nici acum nu sunt foarte decisă. Am eu tema culinară, dar mă atrag și alte teme, precum activitățile pentru copii sau cele de întreținere a locuinței, doar sunt o mamă casnică.
De ziua noastră am decis să vă împărtășesc mâncarea noastră preferată. E simplă (așa cum  îi place soțului meu), foarte gustoasă și foarte bună pe vremea asta ploioasă.

Ingrediente (pentru o cratiță mare):

1 kg de cartofi (și mai mult)
1 ceapă mare
1 ardei gras
1 bucată slănină afumată
1 bucată cârnaț afumat
70 grame kaizer
500 ml bulion
1 lingură unsoare
sare, piper

Preparare:

Topim unsoarea, adăugăm slănina tăiată cuburi și lăsăm până e aproape rumenită. Punem kaizerul, apoi ceapa și mai lăsăm 2-3 minute. După care punem ardeiul și cârnațul tăiat felii. Adăugăm cartofii, sare, piper, bulionul și apă, cât să acopere bine cartofii.
lăsăm la fiert, la foc potrivit (eu folosesc soba, mai ales că acum e frig) timp de 35-40 de minute, sau până ce cartofii sunt fierți bine și zeama a scăzut puțin, nu foarte mult, pentru că nu am avea în ce să înmuiem pâinea.
Servim cu castraveți murați. Sunt marea mea poftă de când sunt gravidă. Se pare că băieților (așa spune doctorul ca e băiat) la plac mâncărurile acre.
Așadar, să aveți poftă bună și 

LA MULȚI ANI!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu