sâmbătă, 3 august 2013

Salata de fasole verde

Iată ca a venit vara cu minunatele legume culese direct din grădină. Aștept perioada aceasta a anului din iarnă. Îmi place când merg în grădină și-mi adun tot felul de legume proaspete: dovlecei, fasole, varză, conopidă, dar și ierburi aromate.
Deși a început Postul Adormirii Maicii Domnului, ne e foarte ușor cu atâtea legume.
Această salată am văzut-o la Jamie Oliver anul trecut și de atunci o fac ori de câte ori am ocazia, mai ales că merge și în post, servită cu pâine, dar și alături de o friptură.

Ingrediente:

Fasole verde
1 ceapă roșie
2 căței de usturoi
1/2 legătură pătrunjel
1 linguriță muștar
1 lingură oțet (de vin sau balsamic)
50 ml ulei
sare

Preparare:

Punem fasolea la fiert în apă cu sare. Apa trebuie să fie sărată pentru a da gust fasolei, dar trebuie să fie clocotită, dacă nu fasolea nu se fierbe rapid.
Între timp facem sosul:
Tăiem ceapa mărunt, la fel și pătrunjelul și usturoiul. Adăugăm muștarul, oțetul și sare, apoi punem uleiul căte puțin, și amestecăm ca la o maioneză.
Când e fiartă fasolea (maxim 5 minute) o scurgem și o punem peste sos. Amestecăm puțin și o lăsăm puțin la răcit până să ne aruncăm asupra ei.
Eu o fac destul de des, cel puțin odată pe săptămână, pentru că soțului îi place tare mult, iar fiul meu cel mic ar mânca fasole non-stop.
Scuze pentru absență, dar tocmai se am terminat renovarea și apoi am plecat de acasă. Cum au ieșit muncitorii din curte, și noi ne-am făcut bagajele și am plecat! Acum revenim cu forțe proaspete!
PS Am avut invitați la masa și am avut un lighean măricel de fasole din care am făcut salată și nu a mai rămas nici măcar o păstaie, deși am fost doar cinci și am mai avut și alte feluri, destul de multe. Vă recomand cu drag această salată, cu siguranță va avea un succes la fel ca la mine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu